Zeilen in Grenada: een zonsondergang aan boord van de Smart

“Hé jongens, welkom bij de Savvy, wil je een rumpunch?” Dit was de groet die we kregen van Danny, de eigenaar van de lokaal vervaardigde slimme sloep. We accepteerden graag de verfrissende drank en vestigden zich in voor een late middag zeil op de Caribische Zee, wat veel absoluut een van de allerbeste dingen is om in Grenada te spelen.

Boatbuilding is een kunsttype dat hier in Grenada vele generaties teruggaat, evenals in specifiek op de broer of zus eilanden van Carriacou en Petit Martinique. In de jaren 1800 zouden deze typisch ontwikkelde schepen (sloepen) zo goed varen als langs de Caribische keten van St. Barts naar Trinidad, in aankoop tot handelskruiden en sigaretten … evenals ze in sommige gevallen waren opgenomen in de smokkel van rum!

Fotocredit: The Vanishing Sail
Botenbouw speelt een grote rol in het leven, evenals de geschiedenis van de mensen van Carriacou en Petit Martinique. Zoveel om ervoor te zorgen dat er in augustus zelfs een jaarlijkse regatta is voor deze lokaal ontwikkelde boten – die klein, licht en snel zijn.

Afbeelding door: The Vanishing Sail
Helaas begon, net als talloze locaties over de hele wereld, de conventionele methode om dingen te doen te vervagen, evenals de modernisering binnenkopen. Traders wilden niet langer de handgemaakte houten sloepen; Ze dachten veel meer aan stalen vrachtschepen.

De prachtige boten werden niet zo vaak ontwikkeld als ze gebruikten, evenals dit type Grenadiaanse cultuur stonden op het punt om te sterven.

Gelukkig zijn de afgelopen jaren veel toeristen begonnen met het willen van een veel meer authentieke ervaring tijdens hun reizen naar Grenada, evenals de Grenadines, evenals buitenlanders geïnteresseerd zijn geraakt in het kopen van deze verschillende boten voor zichzelf.

Sloep Building maakt een comeback!

Baldwin Deroche: Builder van de Savvy
Voor de mensen van de Grenadines is deze conventionele vaardigheid iets om gelukkig te zijn, en er is zelfs een nieuwe documentaire om mensen bewust te maken van dit kunsttype en waarom het zo belangrijk is. De film heet Vanishing Sail: The Story of a Caribbean Tradition.

Dit is de kern van de fascinerende informatie die we hebben gekregen van Danny, die zowel Grenadian met als door is. De kapitein, Walter, heeft meer dan 30 jaar ervaring op zee en komt uit Carriacou. Niet alleen zijn het team van de eilanden, maar ook de snacks, het vruchtensap, het kunstwerk, de rum en natuurlijk de boot.

We proberen altijd regionale bedrijven te ondersteunen, dus de Smart was een ideaal in vorm voor ons. Ze werken voorzichtig met installatie kaneel Grenada, een spectaculair winkelsresort op het eiland.

Danny geeft ons een geschiedenisles over bootbouw in Grenada
Met twee capabele Grenadians aan boord, evenals rum in onze handen, waren we bereid om te gaan.

Na een snelle beveiligingsrundown (je wilt niet worden geraakt door de boom!), Gingen we uit Port Louis Marina met de prachtige kleurrijke financiering van St. George’s aan onze stuurboordzijde. We hebben onze methode langzaam de westkust op Dragon Bay gemaakt, die wordt beveiligd door Moliniere Point – op dezelfde manier als het perfecte gebied voor snorkelen en zwemmen.

Passeer langs St. George’s, de financieringsstad Grenada

We begrijpen dat Grenada weelderig, milieuvriendelijk en prachtig is, maar het zien van het eiland uit het water herinnerde ons echt aan hoe ongerept deze locatie is.

We zijn afgemeerd in Dragon Bay en voordat we het begrepen, Danny had zowel poolnoedels als andere drijfgadgets in de zee gegooid en dook erna. Dat was ons signaal! We sprongen graag in voor een verfrissende duik.

De groep van ons pakte een noedel en dobberde rond in het water met onze bieren in de hand.

Toen we klaar waren, sprongen we terug op de boot, zetten wat muziek op en maakten onze methode naar het zuiden richting de jachthaven. De zon begon zijn afdaling in de zee, evenals alles wat werd gedelegeerd was, was achterover leunen en genot in de spectaculaire show.

Wat ik echt leuk vond aan deze zonsondergangreis was de waarheid dat het zo relaxte was. Het was niet een van die reizen waar ons werd verteld toen we weer op de boot moesten komen (dat deden we dat toen we er zin in hadden), of dat we een reddingsvest moeten dragen tijdens het zwemmen (als we er een nodig hadden, hadden we dat gebruik er een). Het voelde niet alsof er veel regels waren, maar we voelden ons zowel risicovrij als verzorgd.

Dit was een aangetaste affaire, die passend is voor onze stijl, evenals die van het Caribisch gebied.

Ons met Walter de kapitein – hij was geweldig!

(Mis onze Facebook -online video niet aan het einde van dit bericht!)

PRActische informatie:

Als je overweegt om aan boord van de Savvy te varen, is je alleen een groep vrienden – of vreemden die binnenkort vrienden zijn geworden. Danny verhuurt de boot privé, voor minimaal 6 personen (of als er 5 van jullie zijn, je betaalt voor 6 personen), en hij mixt geen groepen. Als je een enkele reiziger of een paar bent, zal hij een bericht op Facebook plaatsen om te zien of iemand erover denkt om bij je te komen. Of je zou misschien enkele vrienden aan de bar bevredigen en ze uitnodigen!

We hebben een aantal nieuwe vrienden gemaakt op het zeil! Bedankt voor een fantastische dag Med -studenten!
Volledige dag zeil: deze reis vertrekt om 10:00 uur, en keert terug om 16:00 uur. Overdag zul je snorkelen in Mollinaire Underwater Sculpture Park en zwemmen in Dragon Bay of Flamingo Bay. De lunch aan boord heeft voldaan door te varen voor de middag. De reis omvat vers geperste regionale sappen, fruit, water, bieren, rum punch, snacks, lunch en dessert.

De kosten zijn $ 100 USD / persoon, voor 6 – 16 personen. Als u minder dan 6 personen hebt, zijn de minimale kosten van de boot nog steeds $ 600.

Halve dag zeil: deze reis loopt van 9:00 – 12.30 uur of 12.30 – 16:00 uur. Je verlaat St. George’s Harbor en zet de westkust op het bekende Mollinaire Underwater Sculpture Park voor snorkelen en zeilen. De reis omvat: vers geperste regionale sappen, water, bieren, rum punch en snacks.

De kosten zijn $ 65 USD / persoon, voor 6 – 16 personen. Als u minder dan 6 personen hebt, zijn de minimale kosten van de boot nog steeds $ 390 USD.

Sunset Sail: deze reis vertrekt om 16:00 uur en keert terug om 18:00 uur in de winter. Voor de zomer is het 16.30 uur – 18.30 uur. Geniet van zeilen en een prachtige zonsondergang.

De kosten zijn $ 45 USD / persoon voor 6 – 16 personen. Als u minder dan 6 personen hebt, zijn de minimale kosten van de boot nog steeds $ 270 USD.

2 Day Sail: als je je echt avontuurlijk voelt, ga je misschien ook op een tweedaagse reis naar de keten van Grenadine Island. We hebben dit een paar jaar geleden gedaan, maar we gingen zowel met de veerboten als een vrachtschip gingen – als we begrepen waren dat we misschien hadden gevaren, zouden we dat zeker hebben gedaan!

Het kost $ 150 USD / persoon (plus $ 45 voor douane in SVG) voor 10 – 12 personen om te varen. De reis begint in Carriacou (je zou hier zelf moeten komen op de Osprey -veerboot, of per vlucht), gaat dan verder met Anse Le Roche, Union Island, Happy Island, Mayreau Island, Salt Whistle Bay, Saline Island en een bezoek De Tobago Cays to Snorkel met schildpadden.

Je slaapt ook 1 nacht op de boot onder de sterren.

Om u een concept van het verschil in kosten te bieden, was alleen onze Tobago Cays Day Trip $ 100 per persoon!

Inspecteer voor nog veel meer informatie de Savyy Sailing Experience -website of neem contact op met hen op (473) 409 – 3255.

Bekijk onze online video van de reis

#Sunset Zeil met slimme Grenada Sailing Charters in Grenada !! Fantastische dag, fantastisch uitzicht en natuurlijk een ongelooflijke groep mensen!

#Puregrenada Pure Grenada Vind Grenada

Geplaatst door geiten op de weg op dinsdag 25 oktober 2016

Houd er rekening mee dat we niet zijn betaald voor deze reis en dat we niet op een positieve manier zijn verplicht om het op een positieve manier te componeren. We krijgen ook geen enkele vorm van compensatie als u ervoor kiest om een ​​reis met Savvy te boeken. Danny nodigde ons uit op de boot, we hadden een fantastische tijd en kozen ervoor om dit artikel te publiceren. Dat is het ?

Like deze post? Pin het!

Disclaimer: Geiten On the Road is een Amazon -partner en ook een filiaal voor sommige andere retailers. Dit houdt in dat we commissies maken als u op Links op onze blog klikt en bij aankoop van die retailers.