Planning van een Tacloban – Marabut Trip – Filippijnen

Leyte en Samar zijn twee van de meest onderschatte provincies in het land. Deze enorme eilanden zijn huis voor een aantal fantastische stranden, adembenemende rotsformaties, evenals glorieuze watervallen. Het trieste deel is dat niet veel mensen van hen weten. Het was geen verrassing dat we tijdens ons verblijf in Tacloban en Marabut onszelf altijd de enige niet-lokale in het gebied hebben ontdekt.

Misschien is een ding dat zowel tegen Leyte en Samar het weer is. Gelegen aan het meest oostelijke uiteinde van de Visayas, staan ​​ze aan de frontlinie – bijna altijd de allereerste die worden getroffen door tyfoons die door de Stille Oceaan naar de Filippijnen worden gesproken. Aan de bovenkant blijven veel van de natuurlijke wonderen van Oost -Visayas ongerept, ongerept en absoluut betoverend.

Wat wordt er in deze gids behandeld?

Kaartjes boeken voor Tacloban
Een 3D/2N Tacloban -reisschema maken
Budgetuitval
Meer tips op YouTube ⬇️⬇️⬇️ Gerelateerde berichten:

Kaartjes boeken voor Tacloban

Dit alles begon toen we gebruikten van de Piso -tariefpromo door Cebu Pacific Air. Het was een enorme verkoop, die duizenden zitplaatsen dekte op vluchten naar alle binnenlandse bestemmingen. De verkoop gebeurde in 2010, maar we hebben met vertrouwen zitplaatsen geboekt naar Tacloban, gepland een jaar vooruit, in februari 2011. Eerlijk gezegd, de enige reden waarom we Tacloban-tickets boekten, was dat het de enige bestemming was met aangeboden on-sale stoelen op onze gekozen datums. Hoewel we geen concept hadden wat voor ons in Tacloban te wachten stond, waren we blij met een uitstekende deal. We hadden nooit verwacht dat gewelddadige stormen die maand ons reisplan zouden rammelen.

De vlucht naar Tacloban die we hebben geboekt, was gepland om Manila te verlaten rond 04:20 uur terwijl onze terugvlucht twee dagen later om 18.20 uur om 18.20 uur. Dat gaf ons drie volledige dagen om de regio te bekijken.

De totale kosten van onze RoundTrip -tickets voor ons 3 van ons waren slechts P292. Verdeel dat door 3 en dat is een beetje meer dan P97 per persoon. Uitstekende deal, inderdaad!

Een 3D/2N Tacloban -reisschema maken

We waren de vluchten die we tot half januari hebben geboekt, volledig vergeten, twee weken voor de reis. Dat is het nadeel van het boeken van tevoren, lol. Toen we ons ons herinnerden, maakten we ons zorgen omdat het bijna non-stop regende. Zoals hierboven vermeld, hebben we echter besloten om gewoon door te gaan met de reis.

Onmiddellijk wisten we dat we Tacloban City wilden bezoeken en de vele toeristische plekken daar zoals de Sto wilden zien. Nino Shrine en de San Juanico Bridge. We hebben ervoor gekozen om de laatste dag te wijden aan de City Tour, dus we hoeven geen haast te hebben om onze vlucht te vangen. Wat te doen in de allereerste twee dagen had een zorgvuldig online onderzoek nodig.

We wilden eerst naar Cuatro Islas in Inopacan, Leyte (uren van Tacloban), maar we vreesden dat de wegen daar misschien moeilijk zijn sinds de zware regen. Na een paar websites te hebben gebroken, was het allereerste wat we ermee eens waren om het Sohoton Natural Bridge Natural Park in de nabijgelegen Basey Town in de provincie Samar te bezoeken. Het was minder dan een uur verwijderd van Tacloban City. Tweede dag, check.

Voor onze allereerste dag dachten we dat het het beste zou zijn om op het strand te blijven. Na het bekijken van verschillende websites van strandresorts rond Tacloban, hebben we besloten om te verblijven in Marabut Marine Park Beach Resort in Marabut, Samar, een volledig uur rijden van de stad Tacloban.

Dit is precies hoe onze reisschema eruit zag.

Dag 1: Marabut Marine Park Beach Resort
03:10 AM-Rendezvous bij NAIA Terminal 3 Check-In Counter
04:20 AM – ETD NAIA Terminal 3 (Manila)
05:35 AM – Eta Daniel Romualdez Flight Terminal (Tacloban)
06:15 AM – Nieuwe Tacloban Bus Terminal
07:15 PM – ETA: Marabut Marine Park Beach Resort Check In
19:40 uur – Zwemmen, snorkelen
12:00 uur – lunch
13:00 uur – rust
03:00 uur – kajakken
19:00 uur – Diner

Dag 2: Sohoton Natural Bridge Natural Park
06:00 AM – Wakker worden
07:00 uur – Ga naar National Highway en wacht op bus/busje naar Basey
07:30 AM – Ga naar het basistoeristische kantoor
08:00 uur – Start Tour: Sohoton Natural Bridge Natural Park
05:00 PM – Keer terug naar het basistoeristische kantoor
20:00 – Keer terug naar Marabut Extreme (Marine Park Beach Resort)
19:00 uur – Diner
21:00 – Slaap

Dag 3: Tacloban City Tour
06:30 uur – Wakker worden
07: 30 uur – Ga naar National Highway en wacht op bus/busje naar Tacloban
08:30 uur – San Juanico Bridge
09:30 uur – ontbijt
11:00 uur – Start City Tour: Sto Nino Shrine, Leyte Landing (Palo),
04:15 PM – Ga naar Tacloban Airport
06:20 PM – ETD Tacloban Airport
07:35 PM – Eta NAIA Terminal 3 Manila

Merk op dat dit onze voorlopige route was. Wat er echt is gebeurd, is een ander verhaal. Het blijkt dat de regen nog steeds in de weg zou staan. Bekijk mijn volgende berichten, want ik zal vertellen wat er in detail met onze reis is gebeurd. \

Budgetuitval

Om u een concept te geven over hoeveel we precies hebben uitgegeven, hier is de lijst met mijn uitgaven voor deze Tacloban-Marabut-reis.

P880 – Marabut Extreme Experience Room
P500 – Caluayan Beach Resort Open Cottage
P500 – Totaal transport
P2000 – Totaal etenP230 – Totale terminale kosten
P70 – Santo Nino Shrine Toegangstoeslag (P200 gedeeld door 3 personen, afgerond)
P30 – Santo Nino Shrine Cameraro
P4,210 – Totale kosten

Merk op dat zowel vliegtickets als Pasalubong -kosten nog niet zijn opgenomen. Je zult ook merken dat ik de kosten voor Sohoton Cave Tour niet heb opgenomen. Dat is sindsdien in werkelijkheid, we hebben sinds de regen niet bezocht. Je zult het volledige verhaal ontdekken, evenals gedetailleerde chronicling van de gebeurtenissen hier.

Maar over het algemeen was het een uitstekende reis die werd verwend door de regen. Misschien wil je ook bezoeken als het geen tyfoonseizoen is. Ik zei dat echter al.